d Reinhardstrassea do Scheidemannstrassea, u samom središtu Berlina, uopće se ne može parkirati. Možete to znati ako ste se provezli tim avenijama, ali i ako ste sjeli u bilo koji BMW u gradu. Jer u čitavom gradu gotovo svi BMW-i koji voze Njemačkom (a i ostatkom Europe) koriste ultrazvučne senzore da bi pronašli parkirna mjesta i otkrili obližnjim automobilima gdje je slobodno mjesto.
„To se mora događati u stvarnom vremenu i mora postojati razumijevanje radnih dana i vikenda“, objašnjava Christoph Grote, stariji potpredsjednik odjela za elektroniku u BMW-u. Ali osim toga, potrebne su vam ogromne količine propusnosti i silna snaga obrade podataka. „Na primjer, ako postoji rupa, a ta je rupa uvijek prisutna, vjerojatno ondje ne biste trebali parkirati jer je to ulaz u zgradu ili nešto takvo“, pojašnjava Grote.
Trenutačno je to samo pilot program, jedan od mnogih intrigantnih načina na koji moderni automobili koriste podatke. BMW-ova vozila mogu odaslati podatke o ograničenju brzine. Možda vam je promakao znak, možda je obrastao u živicu ili je nevidljiv? Ako imate kontrole u automobilu, trebali biste usporiti jer je drugi automobil opazio znak i odaslao vam tu informaciju.
Nevjerojatna je količina podataka koju moderni automobili koriste. BMW-ova flota trenutačno godišnje šalje 250 terabajta podataka u obla, samo kad je riječ o podacima mapa. Ne postoji dovoljno propusnosti da bi se slali sirovi podaci pa automobili odašilju samo zanimljivosti na koje naiđu – na primjer, rijetko parkirno mjesto kraj Reichtaga.
Grote bi radije dobivao sirove podatke, ali to bi značilo oko 10 petabajta podataka godišnje. A korištenje tih podataka traži snagu obrade nove generacije i 5G mrežu.
Na sajmu IFA ove godine, Qualcommov predsjetnik Cristiano Amon i Grote su objavili kako buduća vozila namjeravaju osposobiti za 5G, što će povezana vozila sljedeće generacije gurnuti još dalje, odmaknuti od Bluetootha i telematike u povezane usluge, povezivanje vas i vašeg uređaja, streamanje filmova za putnike i tako dalje.
Procjenjuje se da će do kraja 2020. 2,2 milijarde ljudi na Zemlji biti pokriveno 5G mrežom. A do kraja 2021. pokrivenost će vjerojatno odgovarati današnjoj 4G mreži.
U BMW-u smatraju da je pravi stupanj pokrivenosti ključan da bi se kupci odlučili na kupnju usluga. Posebno ako su moderne usluge koje 5G mreža osigurava nešto što utječe na stvari kritične za vašu sigurnost.