Sigurno ste osvijestili brojne promjene u načinu na koji kupujemo, posebno nakon pandemije. Zatvaraju se klasične trgovine, a internetska trgovina je u procvatu. Što još 5G može donijeti, a da se već nije dogodilo? Zapravo, tri su najvažnije stvari.
Pop-up trgovine znače nizak trošak, ali i puno „zezancije“ da se takva improvizirana trgovina pokrene. Kod nas su takvi pokušaji fokusirani na manje trgovce i obrtnike, ali američka iskustva govore da čak i veliki lanci eksperimentiraju s tim formatom i to s velikim uspjehom. 5G će omogućiti da pop-up trgovine osiguraju potpuno novo korisničko iskustvo, uz manji trošak trgovcima i oglašivačima. Kako? Povezivanjem fizičkog i digitalnog, uz korištenje prijenosne komunikacijske infrastrukture. Superbrzi internet, niske latencije, visoka propusnost… to znači da imate snagu za sve, od tehnologije koja pruža iskustvo stvarne trgovine do gledanja tisuća i tisuća sati videa.
Trgovci koji posluju u fizičkim trgovinama imat će koristi od 5G tehnologije, ali isto vrijedi i za online trgovce. 5G će ubrzati korištenje tehnologija poput poboljšane, virtualne i proširene stvarnosti. A te tehnologije traže silnu snagu obrade i povezivanja podataka.
Mnoge globalne kompanije, poput IKEA-e, već koriste te tehnologije da bi osigurale bolje iskustvo kupovine. Na primjer korištenjem aplikacije koja korisnicima omogućava virtualno postavljanje 3D modela namještaja u svoj prostor. A to znači da korisnici mogu vidjeti kako će se točno određeni komad namještaja uklopiti u njihov prostor – koristeći proširenu stvarnost.
Internet stvari je stvarnost – 5G će mu samo dodati brzinu. 5G će omogućiti povezivanje takvih pametnih uređaja od skladišta do polica, omogućavajući praćenje artikala u skladištu, redovito izvještavanje o stanju zaliha te čak i rješenja koja osiguravaju modne savjete.